zaterdag 21 december 2013

De Verdubbeldame bezorgt de postbezorgers een kerstgroet (134)

Het verdubbelverzoek

De zon scheen nog volop toen de Verdubbeldame dit kerstige verzoek van Mirjam kreeg: "Hi Verdubbeldame, stuur jij nog Kerstkaarten? Van papier, geen digi dus? Ik wel, ik vind het nog steeds leuk om te doen. Dit jaar ben ik van plan om de postbodes een hart onder de riem te steken door op mijn kerstkaarten de postbodes te bedanken voor hun harde werk en hun tegelijkertijd fijne dagen te wensen. Dat ga ik doen door op de enveloppen stickers te plakken met een leuke tekst. Doe je mee Verdubbeldame? Groetjes, fijn weekend!" De Verdubbeldame antwoordde: "Leuk! Die gaat nog even in de la, want op deze nazomerdagen wil ik nog niet aan de Kerst denken! Zullen we ook een (ongefrankeerd) kaartje aan de postbodes/-sorteerders zelf sturen?" Mirjam: "Goed idee, doen we!"

"Beste postbezorger..."

De Verdubbeldame doet al jaren niet meer zo fanatiek aan eindejaarskaartjes versturen. Kerst is een gebeuren dat ze het liefst over zou slaan, dus "fijne kerstdagen" wensen ligt helemaal niet in haar lijn. Mensen een goed nieuw jaar wensen vindt ze symbolisch dan wel weer mooi, dus dat wil ze op bescheiden schaal nog wel eens doen. Vooral nu er een mooie verdubbeldaad aan verbonden is. Vandaag (of eigenlijk vanavond, zoals je aan de donkere foto kunt zien) begon de Verdubbeldame dus maar met schrijven. Ze voegde ook een ongefrankeerde kaart toe, geadresseerd aan "de postsorteerders van PostNL."


Verdubbelaars

Eerder op de dag vond de Verdubbeldame een kaartje in de bus waar dit op de envelop geschreven was:


Hallo verdubbelaar Marianne! Ook Marrie en Conny lieten weten ook mee te doen met Mirjams actie. Joke was dat ook van plan, maar voor ze het wist had haar man de kaarten al de deur uitgedaan: "O S**t." En Sjouke schreef: "Ik zelf stuur geen kerstkaarten meer, maar manlief wel omdat zijn familie iets verder weg woont en hij deze minder vaak ziet. Toen hij ze zondag aan het schrijven was, vertelde ik over deze verdubbelactie. Hij vond het een leuk idee en verzag de enveloppen met een extra gelukswens voor de bezorger!"

Wie heeft zijn of haar kerst- of nieuwjaarswensen nog niet de deur uitgedaan, en doet ook mee?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...