woensdag 31 juli 2013

De Verdubbeldame verstuurt post aan een Kanjer (77)

Wat is er leuker om in deze tijd van email en social media lekker 'ouderwetsch' papieren post te krijgen? De Verdubbeldame fleurt altijd op als ze iets in haar brievenbus vindt dat niet op een rekening of een gedoe-brief lijkt. Wie minstens zo hard opfleuren van kaartjes en brieven zijn kinderen en volwassenen die met een ernstige ziekte kampen. Het initiatief Post voor Kanjers zorgt dat zij zakken vol post aan hun ziektebed ontvangen.

Het verdubbelverzoek

Mirjam zocht contact met de Verdubbeldame: "Hi Verdubbeldame, je kreeg een tijdje terug al het verdubbelverzoek om zomaar een kaartje te sturen, ik heb nu een ander verzoek mbt een kaartje sturen. Ik stuur af en toe een kaartje via Post voor Kanjers. Je kunt hen oa via Facebook vinden. Post voor Kanjers is opgericht om ernstig zieke kinderen op te vrolijken dmv een kaartje. Inmiddels kun je ook volwassenen een kaartje sturen." 

Post voor Kanjers is opgezet door de nu 38-jarige Simone. Op Hyves las zij over Damian, een kind met kanker dat graag post wilde ontvangen. Ze stuurde hem een paar kaarten, en bedacht toen dat er vast nog veel meer zieke kinderen zijn die net als Damian blij worden van een kaartje. Dat bleek inderdaad het geval. Ook de familie voelt zich vaak door zo´n postactie gesteund. Enkele van de kinderen heeft Simone inmiddels ontmoet, en ze schrijft op de website: "Als ik zie wat post met de kinderen doet dan blijf ik hier nog heel lang mee doorgaan." Omdat post niet alleen leuk is voor zieken onder de 18, heeft ze de doelgroep inmiddels uitgebreid.   

Post voor een Kanjer op leeftijd
 
De Verdubbeldame stuurde een mailtje naar Post voor Kanjers om te vertellen dat ze graag af en toe een kaartje verstuurt naar iemand die ernstig ziek is. Of de zieke nou een kind is of een volwassene, dat maakte haar niet zo veel uit. Ze werd op de (nog iets kortere) verzendlijst voor volwassen 'Kanjers' geplaatst, en ontving deze maand het eerste adres. Een mevrouw uit de jaren '30, opgenomen in een hospice. Slik, wat zet je op zo'n kaartje? Ach, dat doet er eigenlijk niet toe. Een mooi kaartje en wat vriendelijke woorden, daar gaat het om. 

Dit kaartje, gemaakt op een drukwerkplaats van verstandelijk gehandicapten, vertrok richting Brabant:


Verdubbelaars 

Bianca vond het een mooi initiatief: "Ik heb me net aangemeld voor verdubbeldaad 77 Post voor Kanjers. Super! 1 x per maand kan ik zeker volhouden en ik heb gelukkig nog genoeg kaarten over die ik nog niet naar Papierdier had gestuurd. Komen deze kaarten in ieder geval nog aan de beurt en zo maak je meerdere mensen blij."

Natalie schreef: "Gek op post; zowel krijgen als versturen. Verdubbeldaad 77 & 78 zijn dus ideaal! Zet me er maar bij :)"

Ook Krista, Jenny Greenteeth en Geniet Fee lieten weten dat ze Mirjams actie wilden verdubbelen. Wil jij ook eenmaal per maand een ernstig ziek kind of volwassene blij maken met een kaartje? Doe dan ook mee.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...